Isnin

Rahsia Bau Perfume kepada Pemakai




Perfume biasanya dijual dengan beberapa jenis haruman. Sebagai contoh, The One Mon Amour dijual dengan empat jenis haruman pada satu harga. Setiap haruman yang berbeza pastinya mempunyai peminat yang tersendiri. Contohnya ada orang yang suka kepada bau bunga-bungaan, ada yang suka kepada bau buah-buahan, ada yang suka kepada bau kayu-kayan dan sebagainya. Dengan melihat kepada jenis haruman yang suka dipakai oleh seseorang, kita boleh memastikan personaliti si pemakai tersebut. 

Secara ringkas, terdapat  enam kategori haruman yang boleh menggambarkan personaliti si pemakai yang ingin dikongsikan oleh AromaKasih iaitu:-

BUNGA-BUNGAAN

Jika anda suka memakai perfume dengan haruman bunga-bungaan,  ia akan menampakkan personaliti anda sebagai seorang yang romantik. Jika anda adalah seorang perempuan, anda akan dilihat lebih feminin. Oleh itu, perfume dengan haruman bunga-bungaan ini amat sesuai dipakai oleh suami dan isteri di saat romantis seperti sewaktu berbulan madu, pada waktu malam ketika ingin beradu dan sebagainya.

BUAH-BUAHAN

Jika anda suka memakai perfume dengan haruman buah-buahan,  ia akan memperlihatkan personaliti anda sebagai seorang yang segar dan bersemangat. Perfume jenis ini amat sesuai dipakai untuk ke pejabat agar bau yang terhasil akan membangkitkan aura-aura positif untuk bekerja.

LAUTAN (OCEANIC)

Perfume yang mempunyai haruman ini adalah biasanya perfume moden yang menggunakan elemen sintetik yang melahirkan haruman yang menjurus kepada lautan. Jika anda suka memakai perfume dengan haruman oceanic,  ia akan memperlihatkan personaliti anda sebagai seorang yang tergolong antara individu yang cintakan persekitaran.

HIJAUAN SEMULAJADI

Perfume yang mempunyai haruman ini memberikan kesegaran dan tenaga, justeru itu, perfume dengan haruman hijauan semulajadi ini akan melambangkan personaliti anda sebagai seorang yang gemarkan aktiviti luar!

ORIENTAL

Seksi, eksotik, dan gigih! Mungkin itulah definasi yang mampu menggambarkan individu yang gemarkan bauan sebegini. Contoh bau-bauan yang tergolong sebagai 'oriental' adalah seperti musk, vanilla dan bau yang keras.

KAYU-KAYAN

Wangian yang mempunyai unsur bauan saperti kulit kayu, lumut atau benda-benda lain yang anda boleh jumpai di dalam hutan adalah tergolong dalam kategori ini. Ternyata individu yang gemarkan bau-bauan sebegini, mereka gemarkan kebebasan dan mungkin mereka juga terdiri dari individu yang agak lasak.



0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...