Sabtu

Petua tentang kuku kaki



Anda tentu tidak terkejut kalau saya katakan bahawa dalam 10 orang, 8 orang mengalami masalah yang melibatkan kuku kaki terutamanya masalah cekam dan kuku kaki yang kusam. Walaubagaimanapun dalam 8 orang tersebut, tidak sampai 5 orang yang benar-benar ingin merawat kuku kaki mereka. Kebanyakan hanya membiarkan sahaja masalah di kuku kaki seolah-olah kuku kaki bukanlah elemen penting dalam penjagaan tubuh badan. Perlu anda tahu bahawa tanggapan tersebut ternyata salah sama sekali. Dalam penjagaan kecantikan tubuh badan, kuku kaki janganlah diabaikan kerana ianya juga penyumbang kepada kejelitaan seseorang. Di bawah ini Aromakasih menyenaraikan masalah biasa yang terjadi kepada kuku kaki serta petua untuk merawatnya.

Cekam kuku kaki

Panaskan beberapa biji limau pada api kayu. Titiskan pada kuku yang mencengkam. Ulangi dua atau tiga kali sehari.

Menghilankan kotoran di celah kuku kaki

Titiskan cuka secukupnya di sekitar ibu jari kaki. Kemudian bersihkan dengan air suam. Anda akan dapati kotoran yang melekat pada kuku akan keluar dengan sendirinya.

Mengilatkan kuku kaki

Buang kulit bawang putih dan potong dua, Gosokkan pada kuku kaki sekerap yang mungkin sehingga kelihatan berkilat. Ulangilah selalu sehingga anda benar-benar berpuas hati.


http://www.sekshebat.com/index.php?ref=Hana

1 ulasan:

  1. wah petuanya membantu sekali..
    selain menggunakan bawah untuk mengkilatkan kuku apakah ada yang lainnya..
    dan untuk belanja kaos kaki muslimah yang bagus dimana ya..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...