Rabu

Tips Untuk Menjaga Kesihatan Payudara

Payudara merupakan organ terpenting untuk wanita. Pentingnya payudara bagi kaum wanita bukan hanya sebagai pelengkap kejadian tetapi sebenarnya mempunyai pelbagai rahsia. Sesetengah wanita tidak mempunyai payudara seperti yang diidam-idamkan, malah ada juga yang langsung tidak ada payudara. Ada juga wanita yang begitu berbangga mempunyai payudara yang besar. Secara umum, memiliki payudara yang besar sememangnya menjadi idaman setiap wanita. Keseksian serta ciri-ciri kewanitaaan terselah dengan memiliki payudara yang besar.


Selain digunakan untuk menyusu payudara juga adalah sebagai daya penarik, iaitu daya penarik utama kepada suami terutamanya ketika bersetubuh. Tidak hairanlah payudara dipilih sebagai kunci utama untuk meningkatkan nafsu syawat isteri. Payudara yang montok seringkali menjadi santapan pertama si suami pada setiap kali seks hendak dijalankan. Tidak hairanlah ramasan & kucupan dilakukan oleh suami kepada payudara isteri kadangkala mencecah masa sehingga 15-20 minit. WAUUU..!!!


Berikut adalah beberapa tips untuk penjagaan payudara yang ditemui oleh Aromakasih untuk bacaan para wanita yang mementingkan kesihatan payudara:-


Tips 1:  Kurangkan makan makanan berlemak

Pola makan yang tinggi lemak haiwan boleh meningkatkan risiko kanser payudara. Menurut ahli perubatan, pola makan kaya lemak mampu menghasilkan zat kimia dalam usus yang waktu berhubungan sama bakteria akan mengubahnya menjadi estrogen sebagai penyebab kanser. Estrogen ini kemudian disimpan dalam jaringan lemak payudara sehingga membuatkan sel dalam kawasan ini lebih mungkin tumbuh menjadi kanser.


Tips 2: Tingkatkan pengambilan serat

Amalan memakan buah-buahan dan sayur-sayuran penting untuk mencegah kanser payudara. Serat yang terkandung dalam sayur-sayuran, seluruh jenis gandum dan buah-buahan dapat mempengaruhi metabolisme estrogen dalam tubuh, dan menurunkan estrogen dalam darah.


Tips 3: Memakan banyak sayuran

Amalan memakan banyak sayur-sayuran seperti brokoli, kubis brussel, kol, bok, choy, sayur-sayuran hijau seperti kangkung dan bayam, kembang kol dan lobak cina, baik untuk kesihatan payudara kerana mengandung komponen sulfur yang disebut indoles. Indoles sebenarnya membantu mengurangkan estrogen dari tubuh dan mencegahnya daripada tumbuh menjadi kanser payudara. Hanya sayur-sayuran jenis ini yang diketahui mampu mengubah estrogen dalam tubuh, dan mencegahnya daripada berkembang menjadi kanser payudara.


Tips 4: Memakan ikan

Kajian menunjukkan bahawa memakan sekurang-kurangnya 3 ekor ikan laut setiap minggu seperti tuna, salmon, makarel, dan sardin boleh membantu mencegah kanser payudara. Minyak omega yang biasanya ditemui dalam ikan ini mampu membantu memperkuatkan sistem kekebalan dan menghalang pengaruh tumor yang menyebabkan kanser.


Tips 5: Memakan Kedelai

Ramai ahli perubatan yakin bahawa dengan memakan produk kedelai boleh melindungi kita terhadap hormon penyebab tumor. Kacang kedelai dan produk kedelai lainnya mengandungi genistein, sebuah estrogen semulajadi yang mengikat pada reseptor dalam payudara sehingga kemungkinan untuk tumbuhnya kanser adalah sangat berkurangan.


Tips 6: Senaman secara Teratur

Kajian menunjukkan bahawa wanita yang melakukan senaman selama 3, 8 jam atau lebih seminggu, kurang kemungkinannya untuk diserang kanser payudara dibandingkan mereka yang tidak bersenam.


Untuk mendapatkan e-book percuma tentang RAHSIA PAYUDARA, sila tulis "saya ingin tahu tentang rahsia payu dara" dan email kepada aromakasih@gmail.com 


http://www.sekshebat.com/index.php?ref=Hana

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...